×
 

Skip to content

Våra förskolor

På Noblaskolans förskolor bygger vi grunden för ett livslångt lärande. Vi vet att barn som får rätt utmaningar redan från start utvecklar både självförtroende och nyfikenhet inför framtiden.

Noblaskolan har idag 8 förskolor runt om i Sverige. Du kan välja Noblaskolan även om du inte bor i samma kommun som förskolan.

Här får varje barn växa i rätt riktning

I våra förskolor möter barnen engagerade pedagoger som utmanar, stöttar och uppmuntrar varje dag. Vi erbjuder en tydlig struktur, inspirerande lärmiljöer och en kultur som genomsyras av höga förväntningar, på ett varmt och mänskligt sätt.

Vi vet att barn lär sig i alla stunder av dagen, därför formar vi undervisningen så att varje aktivitet, från samling till fri lek, är meningsfull. Hos oss är lärandet ständigt närvarande, oavsett om vi bygger med klossar eller utforskar naturvetenskap i skogen.

En trygg start med siktet inställt

Att börja i förskolan är ett stort steg. Därför arbetar vi aktivt med trygghet, trivsel och relationer. Med hjälp av vårt gemensamma förhållningssätt – Noblakoden – skapar vi en förskolemiljö där varje barn känner sig sedd, hörd och viktig.

Samtidigt förbereder vi barnen inför nästa steg i skolresan. Vi väcker nyfikenhet för språk, matematik och problemlösning – och lägger grunden för det akademiska självförtroendet som följer med hela vägen upp i grundskolan.

Barn som går i våra förskolor har förtur till grundskolan.

Två barn klättrar i ett träd på förskolan.

Här finns Noblaskolan

Välj din förskola i listan för att läsa mer om vad vi erbjuder.

Det här är Noblaskolan

  • Vi följer Noblakoden

    Vi vet att struktur är mer än ordningsregler. Därför har vi skapat Noblakoden – ett gemensamt förhållningssätt kring lektionsstruktur, ordning, mentorsrollen och andra saker som är viktiga för en bra skolmiljö.

    En lärare på Noblaskolan sitter på huk vid ett bord med tre elever och pratar med dem.
  • Noblautmaningen – för akademiskt självförtroende

    För att lärandet ska vara både utmanande och verklighetsförankrat fokuserar vi regelbundet på problemlösning i undervisningen. Det bygger våra elevers akademiska självförtroende.

    En äldre elev sitter vid ett bord i sitt klassrum och ler in i kameran.
  • Vi ställer krav, stöttar och utmanar

    Vi finns för att vi vill ge våra elever bästa möjliga förutsättningar för akademisk utveckling. Vi satsar på hög undervisningskvalitet, studiero och akademiska ambitioner eftersom vi vet att det fungerar.

    Elever står framme vid tavlan i ett klassrum och löser ett matteproblem.