Om Noblaskolan Löddeköpinge

Tillsammans är vi ett starkt team som drivs av en gemensam vision om en skola där varje elev får möjlighet att nå sin fulla potential.

Genom att uppmuntra elevernas möte och kommunikation med omvärlden – samhället, lärarna och varandra – skapar vi på Noblaskolan grogrunden för nya kunskaper och personlig utveckling.

Hos oss på Noblaskolan hittar du välutbildade, professionella och engagerade lärare vars jobb är att vara experter på just ditt barn. Genom att utmana och stötta ser vi till att varje elev når sin fulla potential.

Det här är Noblaskolan Löddeköpinge

Noblaskolan Löddeköpinge, tidigare Björkenässkolan, är en grundskola med cirka 400 elever. Här går barn och elever från förskoleklass ända upp till årskurs 9, vilket ger dem en trygg grund och en fin start i kunskapsutvecklingen.

Fördelarna med Noblaskolan

• En skola med höga ambitioner

På Noblaskolan Löddeköpinge vet vi att undervisning med hög kvalitet och effektiv feedback ger goda resultat. Vi följer kontinuerligt upp varje elevs kunskapsutveckling, hela vägen från förskoleklass till åk 9.

En äldre elev sitter vid ett bord i sitt klassrum och ler in i kameran.
  • Vi följer Noblakoden

Vi vet att struktur är mer än ordningsregler. Därför har vi skapat Noblakoden – ett gemensamt förhållningssätt kring lektionsstruktur, ordning, mentorsrollen och andra saker som är viktiga för en bra skolmiljö.

Elever står framme vid tavlan i ett klassrum och löser ett matteproblem.
  • Tydligt ledarskap

En av nycklarna till framgångsrik utbildning är ett medvetet och tydligt ledarskap. Vi är omsorgsfulla i ledarskapet på alla nivåer; från lärarens ledarskap i klassrummet till rektors ledarskap för hela skolan.

En lärare på Noblaskolan sitter på huk vid ett bord med tre elever och pratar med dem.

Kommunikation mellan skola och vårdnadshavare

Vi använder oss av plattformen Schoolsoft för att skicka ut information mellan skola, elever och vårdnadshavare. Här finner du schema, matsedel, lärarnas kontaktinformation, sjukanmälan och viktiga dokument och blanketter.

Undrar du något?

Är det någon information du saknar kan du ta en titt bland våra vanliga frågor. Självklart går det även bra att kontakta oss.

Sök till Noblaskolan Löddeköpinge

Här hittar du information om hur du ställer ditt barn i kö hos oss, samt hur antagningsprocessen på Noblaskolan Löddeköpinge går till.

Två elever på Noblaskolan som sitter och studerar i ett klassrum, den ena får hjälp av läraren.

Ta en rundtur i våra lokaler

Du har redan nu möjlighet att se våra lokaler och hur vi har det på skolan. Ta gärna en tur!

Vill du veta mer om Noblaskolan Löddeköpinge?

Du är varmt välkommen att besöka oss för att få en känsla för skolan och vårt arbetssätt.