Nu lanseras Noblaskolan!

Den 14 oktober lanserar vi Noblaskolan, som består av skolor som tidigare tillhörde varumärket Pysslingen. Skolchef för Noblaskolan Eva-Lotte Stavle berättar mer om den nya satsningen.

Varför lanserar AcadeMedia nu Noblaskolan?

- Vi har valt att utveckla Noblaskolan från befintliga skolor inom Pysslingen, som alla har som gemensam nämnare att vi vill ge eleverna bästa tänkbara förutsättningar för akademisk utveckling – från förskolan till högstadiet. Att vi kan samlas under Noblaskolan ger oss större möjligheter att lära av varandra och dessutom tydliggör vi vad vi står för.

Vad kännetecknar Noblaskolan?

- Inom Noblaskolan är målsättningen att bedriva framgångsrik undervisning i en kultur med höga förväntningar på såväl elever som personal. Vi vet att våra elever har allt som krävs för att lyckas och att det är vår uppgift är att locka fram det. Det gör vi genom att utmana, stötta och ställa krav. Och det är just de sakerna som kännetecknar Noblaskolan.

Varför ska man välja att bli elev hos Noblaskolan?

- På Noblaskolan ser vi till att fokusera på det som en skola ska göra. Vi erbjuder studiero, hög undervisningskvalitet, tydlig struktur och akademisk ambition – saker vi vet fungerar. Vi vill ge alla elever som väljer Noblaskolan förutsättningar för att lyckas med sina vidare studier.