Maten på Noblaskolan Nacka Strand

Maten på vår skola är lagad av råvaror med hög kvalitet från utvärderade och godkända leverantörer.

Bra skolmat för bättre resultat

På Noblaskolan vet vi att bra matvanor är en förutsättning för att varje elev ska må bra, utvecklas och orka gå i skolan. Elever som äter en tillräcklig lunch orkar koncentrera sig under lektionerna och har därför bättre förutsättningar att prestera bra i skolan.

Vällagad mat från Eatery

Lunchen på skolan levereras från Eatery i Kunskapsgallerian i Sickla. De har lång erfarenhet av att laga och servera mat till elever i olika åldrar och jobbar för att kombinera ett gott hantverk med aktuell forskning inom näringslära. Skolmaten tillagas av råvaror med hög kvalitet och kommer alltid från leverantörer där KRAV-certifiering och MSC-märkt fisk är en självklarhet. Vi serverar sallad och grönsaker till varje måltid.

Matsedel och specialkost

Du som är elev på skolan hittar veckans matsedel i SchoolSoft. Här kan du även anmäla specialkost.

Noblaskolans kock står i köket och skär bröd, ler in i kameran.