Noblaskolan Hemdals grundskola

På Noblaskolan Hemdals grundskola i centrala Västerås har vi förskoleklass till årskurs 9.

Tydlig struktur och hög ambition redan i grundskolan

Genom hög kvalitet på utbildningen, stöd från elevhälsan och engagerade pedagoger bygger vi framtiden tillsammans med eleverna. Vi satsar på tydlig struktur och akademisk ambition.

Utmärkta förutsättningar för goda akademiska resultat

I våra elever finns allt som krävs för att lyckas och vår uppgift är att locka fram det. Det gör vi genom att utmana, stötta och ställa krav – både på våra elever och lärare. Vi tror att alla elever kan forma framtiden på sina egna villkor, bara de får rätt förutsättningar.

Vår undervisning och läroplan

Hos oss kan våra elever och du som förälder räkna med hög undervisningskvalitet, tydlig struktur och akademisk ambition. Vi utgår från Skolverkets läroplan Lgr22, framtagen för grundskolor. När våra elever lämnar oss på Noblaskolan Hemdal gör de det med bästa tänkbara förutsättningarna för att nå sin fulla potential och får med sig ett akademiskt självförtroende redan från start.

Lärare står och pratar framför klassen.

Ställ ditt barn i kö till vår grundskola

Ställ ditt barn i kö till Noblaskolan Hemdal eller läs mer om hur antagningsprocessen går till.