Maten på Noblaskolan Boden

I vår skolmatsal serveras god mat av hög kvalitet med noga utvalda råvaror. För oss är det viktigt att servera näringsrik mat då det är en förutsättning för att våra elever ska må bra och nå sin fulla potential.

Vi ställer krav på skolmaten

På Noblaskolan vet vi att bra matvanor är en förutsättning för att varje elev ska må bra, utvecklas och orka gå i skolan. Elever som äter en tillräcklig lunch orkar koncentrera sig under lektionerna och har därför bättre förutsättningar att prestera bra i skolan.

En bra skolmat ska vara god, hälsosam och lustfylld

Vårt mål är att eleverna ska få uppleva olika maträtter och smakupplevelser. Därför uppmuntrar vi barnen till att våga smaka nya rätter och att alltid äta någon av de sallader som erbjuds.

Matsedel och specialkost

Du som är elev på skolan hittar veckans matsedel i Schoolsoft. Här kan du även anmäla specialkost.

Noblaskolans kock står i köket och skär bröd, ler in i kameran.