Akademisk ambition, varje lektion

De bästa förutsättningarna för att lyckas i framtiden är att motivera och inspirera, redan i förskolan och grundskolan. Vi stöttar och bygger upp ett akademiskt självförtroende, för att ingen elev har fått det medfött. Vi ställer krav, för att inte talang och potential ska gå förlorad. Vi utmanar, för att vi vill att varje elev ska nå sin fulla potential.

Det här är Noblaskolan

• Vi följer Noblakoden

Vi vet att struktur är mer än ordningsregler. Därför har vi skapat Noblakoden – ett gemensamt förhållningssätt kring lektionsstruktur, ordning, mentorsrollen och andra saker som är viktiga för en bra skolmiljö.

En lärare på Noblaskolan sitter på huk vid ett bord med tre elever och pratar med dem
  • Noblautmaningen – för akademiskt självförtroende

För att lärandet ska vara både utmanande och verklighetsförankrat fokuserar vi regelbundet på problemlösning i undervisningen. Det bygger våra elevers akademiska självförtroende.

En äldre elev sitter vid ett bord i sitt klassrum och ler in i kameran
  • Vi ställer krav, stöttar och utmanar

Vi finns för att vi vill ge våra elever bästa möjliga förutsättningar för akademisk utveckling. Vi satsar på hög undervisningskvalitet, studiero och akademiska ambitioner eftersom vi vet att det fungerar.

Elever står framme vid tavlan i ett klassrum och löser ett matteproblem

Våra nyheter

Se alla nyheter

Att välja skola

I Sverige har vi ett fritt skolval, vilket betyder att alla elever och föräldrar har rätt att söka till de skolor de vill, både fristående och kommunala skolor. Det innebär bland annat att du kan välja Noblaskolan även om du inte bor i samma kommun som skolan.