Montessori Mondial Nacka

På Montessori Mondial Nacka arbetar vi enligt montessoripedagogiken från förskolan ända upp till nionde klass. Det innebär att vi tar tillvara på barnens naturliga drivkrafter i undervisningen. Vi anpassar beprövad montessoripedagogik efter den senaste forskningen och arbetar utifrån en vetenskaplig grund. Välkommen till vår fina montessoriskola i Nacka.

Två elever på Montessori Mondial Nacka sitter vid ett bord och tittar på en jordglob.

Resultat att vara stolt över

Vi bedriver en skola där barnen står i centrum. Här ges barnen frihet samtidigt som de lär sig att ta ansvar. Vi vet nämligen att när naturliga drivkrafter får spelrum växer starka och trygga individer. Att tro på sig själv och lita till sin egen förmåga är den bästa grunden för ett livslångt lärande.

Det här är Montessori Mondial Nacka

• Resultatinriktad pedagogik

Hos oss jobbar engagerade lärare, som genom resultatinriktad montessoripedagogik ser till att varje elev får upptäcka kraften i att lära. Våra pedagoger fokuserar på elevernas unika förutsättningar för utveckling.

Pedagog står bakom två elever och hjälper den ena med skolarbete
  • Hög måluppfyllelse

Det är viktigt att eleverna utvecklas under hela sin skolgång. Därför arbetar vi utifrån vetenskaplig grund med rätt verktyg för att alla elever ska ha så hög måluppfyllelse som möjligt genom hela sin tid hos oss.

Fem elever sitter och studerar
  • En optimal miljö för eleverna

För oss är lärandemiljön viktig. Den består av både fysiska och sociala faktorer för att skapa en trivsam tillvaro. Lärandet tar plats både i och utanför klassrummet, med fokus på frihet under ansvar och studiero.

En elev som sitter och skriver

Vill du veta mer om Montessori Mondial Nacka?

Du är varmt välkommen att besöka oss för att få en känsla för vår skola, eller kanske för att lära dig mer om hur montessoripedagogiken fungerar och om det är rätt för er.

HÅLL DIG UPPDATERAD

Gör en intresseanmälan genom att fylla i formuläret nedan, så skickar vi information om vad som händer på Montessori Mondial Nacka.

Välj studiestart
Jag är intresserad av

Hantering av personuppgifter

När du är elev eller vårdnadshavare hos oss så behöver vi genomföra ett antal personuppgiftsbehandlingar för att kunna erbjuda dig utbildning. På AcadeMedias hemsida kan du läsa mer information om vad, hur och för vilka ändamål vi behandlar personuppgifter samt om din rätt att få tillgång till dina personuppgifter.

Före du blir elev hos oss

När du skickar in en intresseanmälan, anmäler dig till skolvisning, önskar information eller marknadsföring om våra skolor, behöver samtycke lämnas. Samtycke är frivilligt och avges när anmälan eller önskemålet skickas in. Montessori Mondial är personuppgiftsansvarig på den skola som du har anmält intresse till. Skolan är en del av AcadeMedia-koncernen

De personuppgifter vi behandlar är namn, e-postadress och telefonnummer för samtliga kontakter med dig samt skolform och år för tänkt studiestart för information och marknadsföring. Vissa utskick innehåller spårningspixlar så vi kan se antal öppnade brev.

Uppgifterna delas med anställda inom skoladministration och kommunikation på de skolor du visat intresse för. Syftena är att administrera besök, skicka marknadsföring, andra meddelanden och påminnelser. Vi kan även komma att dela uppgifter till kommunikatörer på bolag inom koncernen för marknadsföring av liknande program. Vidare lämnar vi information till myndigheter om vi är skyldiga att göra så enligt lag.

De rättsliga grunderna är samtycke för administration av skolbesök och svar på allmänna frågor samt berättigat intresse för den marknadsföring som inte följer av samtycke. Reklam för liknande utbildningar anser vi motiverade i viss omfattning. Utlämnande till myndigheter följer av rättslig förpliktelse. Uppgifterna lagras i ett år efter att angiven studiestart passerat. Vid tillbakadraget samtycke gallras uppgifterna omgående.

Till tekniskt stöd anlitas personuppgiftsbiträdena AcadeMedia Support AB, Microsoft Ireland Operations Ltd och Infobip Sweden AB. Uppgifterna kan komma att behandlas i Sverige/EU och i de s.k. tredjeländerna USA, Brasilien, Kina, Indien, Vietnam, Malaysia och Ryssland. Överföring till tredjeländerna sker med stöd av EU-kommissionens standardavtalsklausuler.

Du kan när du vill dra tillbaka ditt samtycke, invända mot behandlingen, begära registerutdrag, rättelse eller att vi begränsar behandlingen. För att avregistrera dig från digitala reklam- och kommunikationsutskick, följ instruktionerna i det SMS eller e-post som du har fått från oss.  Du kan även kontakta skolan för detta på fliken Kontakt i menyn.

Kontakt

Vårt dataskyddsombud kontaktas på dataskydd@academedia.se. Vid klagomål på personuppgiftsbehandlingen skickas det till tillsynsmyndigheten IMY (www.imy.se).

Ställ ditt barn i kö till Montessori Mondial Nacka

1. 1

Läs på om skolan

Innan du söker till skolan kan det vara en bra idé att läsa lite mer om oss och hur vi jobbar på Montessori Mondial Nacka. Det kan du göra här!

2. 2

Besök oss

Besök oss på öppet hus eller gå på någon av våra visningar för att få en uppfattning om hur för- eller grundskolan fungerar.

3. 3

Ställ dig i kö

När du känner dig redo fyller du i en ansökan till för- eller grundskolan. Mer information hittar du här.

4. 4

Antagningsbesked

Vi återkommer med erbjudande om plats, som du sedan får tacka ja till. Kom ihåg att du måste tacka ja inom en viss tid för att få platsen. Har du funderingar kan du läsa mer under våra vanliga frågor.

Våra nyheter

Se alla nyheter