Om Noblaskolan Nya Hovås

Noblaskolan Nya Hovås är en för- och grundskola med höga ambitioner, varm atmosfär och mycket goda kunskapsresultat.

Hos oss blir varje elev sedd och vi strävar alltid efter att växa och utvecklas tillsammans. Genom att alltid erbjuda ett modernt, kreativt och lustfyllt lärande kan vi ligga i pedagogisk framkant. Det skapar en trygg och harmonisk miljö för elever, medarbetare och föräldrar.

Det här är Noblaskolan Nya Hovås

Noblaskolan Nya Hovås ligger nära hav och naturområden strax utanför Göteborg. Hösten 2015 flyttade vi in i en helt nybyggd skolbyggnad mitt i Nya Hovås, och under hösten 2022 flyttade även årskurserna F-5 in i helt nya lokaler.

Besöksadresser

Förskola: Björklundavägen 5, 436 57 Hovås
Förskoleklass-årskurs 5: Björklundabacken 2-4, 436 57 Hovås
Årskurs 6-9: Hovås Allé 12, 436 53 Hovås

Fördelarna med Noblaskolan

• En skola med höga ambitioner

Vi arbetar målmedvetet och strukturerat för att ge våra elever de bästa förutsättningarna för att nå sin fulla potential. Vi individanpassar och utmanar för att lyfta alla våra elever till nästa nivå.

En äldre elev sitter vid ett bord i sitt klassrum och ler in i kameran.
  • Vi följer Noblakoden

Vi vet att struktur är mer än ordningsregler. Därför har vi skapat Noblakoden – ett gemensamt förhållningssätt kring lektionsstruktur, ordning, mentorsrollen och andra saker som är viktiga för en bra skolmiljö.

Elever står framme vid tavlan i ett klassrum och löser ett matteproblem.
  • Tydligt ledarskap

En av nycklarna till framgångsrik utbildning är ett medvetet och tydligt ledarskap. Vi är omsorgsfulla i ledarskapet på alla nivåer; från lärarens ledarskap i klassrummet till rektors ledarskap för hela skolan.

En lärare på Noblaskolan sitter på huk vid ett bord med tre elever och pratar med dem.

Vi utmanar och stöttar våra elever

Vårt övergripande mål är att alla elever på Noblaskolan Nya Hovås ska känna sig trygga och känna glädje i att komma till skolan varje dag. Hos oss jobbar engagerade pedagoger som med en tydlig akademisk ambition värnar om varje elevs lärande. Skola och hem ska ha en öppen och förtroendefull relation och dialog. Vi fokuserar på att skapa studiero och ett skolklimat där alla får utvecklas. Genom att utmana, stötta och ställa krav ser vi till att varje lev når sin fulla potential.

Kommunikation mellan skola och vårdnadshavare

Vi använder oss av plattformen Schoolsoft för att skicka ut information mellan skola, elever och vårdnadshavare. Här finner du schema, matsedel, lärarnas kontaktinformation, sjukanmälan och viktiga dokument och blanketter. Noblaskolan Nya Hovås har även ett engagerat brukarråd, som aktivt arbetar med att skapa en vi-känsla bland föräldrarna och skolan.

Sök till Noblaskolan Nya Hovås

Här hittar du information om hur du ställer ditt barn i kö hos oss.

Två elever på Noblaskolan som sitter och studerar i ett klassrum, den ena får hjälp av läraren.

Ta en rundtur i våra lokaler

Du har redan nu möjlighet att se våra lokaler och hur vi har det på skolan. Ta gärna en tur!

Vill du veta mer om Noblaskolan Nya Hovås?

Du är varmt välkommen att besöka oss för att få en känsla för skolan och vårt arbetssätt.