Noblaskolan uppmärksammar Nobeldagen!

Idag har många av våra skolor runt om i landet uppmärksammat Nobeldagen. Nedan får du läsa mer om hur vi har firat på Noblaskolan Nya Hovås.

På Noblaskolan Nya Hovås har eleverna arbetat med Nobel och vetenskapliga traditioner under förmiddagen för att avsluta med en prisutdelning. Rektor Katja läste upp nomineringar och vinnare via länk och hela skolan kunde då följa när priser delades ut i ämnena litteratur, kemi/fysik, ekonomi, kultur samt två hederspriser i kategorierna Miljöpriset och Fredspriset.

Wilma i årskurs 7 tilldelades Miljöpriset och Alice i årskurs 9 tilldelades Fredspriset med följande motiveringar:

Miljöpriset: För sitt engagemang, driv och arbete i elevrådet samt med arbetet för att göra vår skola ännu mer hållbar.

Fredspriset: För sitt arbete med tryggheten på skolan och för den glädje och de skratt, som den här eleven har spridit under sina skolår bland både klasskamrater, skolkamrater och all personal på Noblaskolan Nya Hovås.

Stort grattis Wilma och Alice!